!
Hej, ska byta till en Mercruiser 350 Magnum MPI Seacore +Bravo 1 i min Coronet 24 Family. Fråga:de två spanten i kölsvinet under motorn har spruckit upp; behöver detta åtgärdas och hur, eller räcker stabiliteten i motorvaggan? Det är ju ett avsevärt vattentryck på skrovet här vid planing.
2009-12-17 16:06
Christer Allgulander
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Hej Christer
Jeg afmonterede de to spanter, da jeg skiftede motor i min 24 Family
2009-12-17 20:01
Jan Helbech
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Dom två små finerbiter av 15-18 mm finer kan du bara ta helt bort. Slip rent och mal sen med topcoat hvor de har varit monteret. De er kun gjutet till skrovet med 1 lag glasvæv. De er från børjan på varvet monteret som understøttning av et oljespild-reservoir placeret under motoren. Inte som någon forstærkning av skrovet. Från børjan var der på disse finerbitar, med svart gummitape, monteret ett reservoir av stålplåt med ca. 4-5 cm høga randar till att ta evt. oljespild under motoren. Många av coronet-båtarna var forsynet med disse reservoirer under motoren/motorerna.
Dessa oljespild-reservoirer av metalplåt er sen taget bort på næsten alla båtar da de var årsak till myckett buller. Rengøring av kølsvinet och mulighed for att komme åt tabt verktyg eller smådelar var ochså ett problem når dessa reservoirer var monteret under motorerna. Mvh. Finn 1786.
2009-12-17 20:04
Finn Lindblad Jensen
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Tack för dessa snabba svar! God Jul, Christer
2009-12-26 11:07
Christer Allgulander
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
På min 26 family sitter dessa plåtkar faktiskt kvar. Bra att ha kvar tycker jag, då man direkt ser om det droppar vatten eller olja från någon av motorerna. Nackdelen är att man måste suga oljan via oljestickshålet då det inte får plats något kärl under oljepluggen.
2010-01-20 19:29
Börje Edlund
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.