!
Jeg har med interesse læst i en anden tråd om kamakselvalg i b20, og vil lave en egen tråd om dette emne..
Jeg planerer til næste sæson at montere 4 stk dobbelte 40mm dellorto eller Weber, sammen med en let portning af topplocken..
I kombination med hjemgjorte grenrør, der går ud gennem akterspejlet..
Dette på mine 2 b20'ere i 21dc.
Hvilken kam vil i rekommendere til dette?
Jeg tænker at en D kamaksel vil være bra til en såpass mild trimning?
(Tanken er at lave båden i et retro race stuk, inspireret af 007 racebåden og lignende..)
Kommentarer og gode råd er velkomne!
Jag gjorde i ordning en std B20 med stora ventilerna förra året, satte i en K-kam i den, går jättefint tillsammans med en enkelförgasare. Sitter i en Ockelbo T17i.
Mvh Johan
Jag hörde någon gång för länge sedan när man mekade B20 till bilen att marinmotorena hade en kam som låg någonstans mellan K och R kammen och dessutom större ventiler.
Jag skulle höra med en motortuningfirma. Dom har säkert idéer om hur du kan piska en B20.
Det är nog P kammen han menade, liknande duration som K kammen men med mera lyft, dock helt snäll tomgång
/ per
2011-07-14 12:49
per åkerström
Nu har jeg surfet lidt, og Enem's H3 kam bliver nævnt som en favoritkam til båtåkare..
Kan det passe? Den virker lidt ekstrem..
http://forum.lazzat.se/showthread.php?t=7959
Rune, För extrem skulle jag tro, möjligen skulle jag anv. nån av enems K 16 ,K17, K18 ,lite mer lagoma ock marinvänliga.
H3 an har ju ett arbetsområde på 3000-7000rpm vilket inte är så marint om man inte kör racing.
/ mvh /Per
2011-07-15 14:09
Per å
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.