!

Coronet Yacht Club

Logga in

Logga in

Glömt ditt lösenord?

Stanna inloggad

Bryggsnack

« Tillbaka

Motorbyte 31 SF 2xaq130 vs 2xKAD 32

motorudskiftning. Jeg er ved at udskifte 2 stk. aq 130 som er for små med 2 stk KAD 32 i en 31 seafarer, men da agterpartiet buer skal der laves adabterplader så transumpladerne flugter med hianden da motorerne ellers vil pege mod hinanden i forenden, har nogen erfaringer med dette problem, måske skal de støbes i glasfiber , det var dem der sad under de gamle 270 drev

2006-04-14 22:26

Ole Magner Jensen

Hej Ole ! Vi går likaledes itankarna byta motorer i 31 seafarer , har talat med sjö och land service Jan Lundqvist ang, motoralternetiv , för drev 290 PT krävs tydligen någon form av adapter, vore tacksamt få referens ang utförande med VP 290 PT Drev . Enl min uppfattning krävs ca 200 hkr X2 för 31 Seafarer skall komma till ekonomisk och god fart.
Det finns på beg marknaden både 6 och 4 cylinder diesel med denna efekt gäller bara få tag i bra och hyfsade motorer, vad viktigt är det bör vara motorer samstämda till VP drev då det tveklöst är det bästa alternativ på marknaden , delar till VP drev kan köpas nästan överalt. lättservade ej att förglömma. Hör av dig om du finner ett bra alternativ . MVH Lars Göran.


2006-04-22 19:36

Lars-Göran Karlsson

hej Lars ! Jeg har monteret 2 stk volvo penta DPG drev med duro drop , pladerne under transompladen lavede jeg selv i glasfiber ( jeg har modeller da tykkelsen er meget vigtig da udstødningen ellers ikke kan være der). Jeg valgte en centerafstand på 900 mm. de gamle 270 drev havde en centerafstand på 800 mm. Kad motorene anbefales ellers 950 men det ville give problemer, ved andre 4-6 cylindre motorer kan man montere med 850 mm.
Jeg måtte skære en del i det træværk der forstærker agterpartiet men vuderer at det ikke har nogen betydning for styrken
Jeg har monteret den ene KAD 32 og lavet motorbeslag som fint kan være der (foto kommer senere)
Efter beregningerne skulle der være kræfter nok 2x170 hk
til at båden skulle kunne sejle ca 32 knob som max
Båden kommer i vandet om ca 3 uger så er det er mugligt at få flere data

2006-04-24 23:21

Ole Magner Jensen

Hej Ole ! Oj! har du redan börjat monteringen , det blir nog ett mycket fint exemplar av Seafarer , ser fram emot bilder samt lite info ang monteringsarbetet.

Man hoppas du lägger ut bilder mm under rubr så gjorde jag
lycka till med sjösättning , provkörning mm.

MVH Lars Göran.

2006-04-26 18:18

Lars-Göran Karlsson

Hej Lars nu er båden kommet i vandet, og begge motorer er afprøvet af volvo penta forhandleren. der var ingen problemer. Båden vejer uden brændstof 5020 kg så vi fandt frem til at det skulle være A 6 skruer, med 450 liter brændstof, og 4 voksne sejlede den ved 3800 omd. 30 knob. den er utrolig hurtig båden er en helt anden, der er også monteret trimflaps ,den nye model fra Ql de er nemme at bruge og virker godt.

2006-05-29 22:59

ole magner jensen


Hej Ole! Roligt höra det fungerar bra för dig, åker förmodligen en tur till Danmark i sommar , då hör jag av mig f
ör att möjligt vis kan få en liten visning på plats , ha en bra sommar ! MVH Lars Göran

2006-05-31 19:05

Lars-Göran Karlsson

Hej Ole.
Jeg har monteret 2 stk D3-130/SX i en 31er som blev et ganske godt resultat.
Vi lavede et flat agterspejl som på 21, 24, 26, 280 erne det så helt godt ud.
Mvh. Henrik

2006-06-06 19:04

Henrik Grotrian

Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.

Desktop layout

© Copyright 2025 - Coronet Yacht Club - All rights reserved

Friskrivningsklausul | Om Coronet Yacht Club | Om cookies