!
Med 280drev och 1,62 utv samt 16x17 proppar så släpper propparna vid ca 2000-2500 varv, båten gör då ca 10knop. Båten har 2st Dieslar 200hk max varv 4200 och singelpropp. Propellertrims (företaget som levererat och räknat fram propparna)förslag är att cuppa lite, vad tror ni som har erfarenhet av 32OF? Båten är i övrigt lite lättare bak än original beroende av nya tankar i aluminium, men det borde väl inte påverka nämnvärt?
2007-06-10 19:00
Alvar Möller
Problemet löst. Flyttade in drevet ett hack och propeller 16x19 så gör hon 31knop max (ca 4000varv/min) och 26-27 vid 3500 varv/min.
2007-06-28 22:09
Alvar Möller
Grattis Alvar
2007-06-29 08:46
Johan Israelsson
Tack Johan det värmde. Du vet ju hur mycket strul det varit, men nu kan man ta semester.
2007-06-29 08:57
Alvar Möller
Blev det det innersta hålet eller i mitten ? Jag flyttade ut mina pinnar ett hål till mittenläget vid sjösättningen, nu går hon djupt med häcken under 20 knop och marschfarten är nu ca 2 knop lägre än förra året. Har dock tröttare dieslar på 130 hk st, så det får bli ett dopp och flytta in dom igen.
2007-06-29 17:42
Anders Stenborg
Kul att det löste sig, tänkte väl att just. av drevvinkeln skulle göra susen.
2007-07-02 22:08
Sven-Åke Lindström
Anders, jag har dom i innersta hålet nu. Har kört en vecka med semesterpackning och fulla tankar, hon går som en dröm, äntligen.
2007-07-08 13:44
Alvar Möller
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.