!
Jag har nyligen sålt min Family 26a och planerar ev. köp av en 31 SF el. AC. Jag vill ha alla kreativa inputs jag kan få på nedanstående frågor!
1: Är det några specifika (enl. tillverkn. nr.) årsmodeller som borde undvikas?
2: Ligger det någon relvans i diskussionen om att Canada-byggda 31 or (enbart AC-mod. väl?) skulle vara av sämre kvalitet?
3: Är en SF med drev att föredra före axelmontage eller tvärtom?
4: Frånsett ökad driftsäkerhet och manöverförmåga, är det för el. nackdelar för sjöegenskaperna med 1 el. 2 motorer i denna båtmodell?
5: Uppträder SF & AC olika i sjön med tanke på ökad vikt i aktern?
6: Är det några andra skillnader än just akterkabin & inredning på AC & SF-modellerna.
7: Vad är den mest optimala motorbestyckningen på dessa modeller med tanke på prestanda och bränsleförbrukning? Det torde väl finnas en maxgräns runt 22-24 knop för skrovkonstruktionen med bibehållet optimalt gångläge?
8: Priserna på större Coronetmodeller (inte bara på 31or) förefaller ligga en bit lägre i vissa andra europeiska länder. Vad kan det finns för nackdelar med att köpa en utomlands frånsett transporten, vissa språkliga missförstånd och "omöjligheten" av ev. garantier etc?
Tacksam för ALLA svar. Ge mig all info. & bilder om dessa frågor el.andra intressanta upplysningar.
Tack på förhand.
David Herzenberg
2003-05-22 16:18
David Herzenberg
Medlem
Saknar båt i Coronetregistret
Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.