!

Coronet Yacht Club

Logga in

Logga in

Glömt ditt lösenord?

Stanna inloggad

Bryggsnack

« Tillbaka

Oceanfarer för 270000:-

Hej!

Är 270000:- ett bra pris på en Oceanfarer i bra skick med två V8or, bensinare?

Vi är i valet och kvalet om hur vi skall göra, kom gärna med en kommentar!

Mvh Mikael & Lotta

2007-11-23 22:18

Mikael Berntsson

Måste vara rena fyndet om motorerna också är ok och den är i så bra skick som du skriver, räkna dock med hög soppaförbrukning.

2007-11-23 22:42

Sven-Åke Lindström

Det låter som ett bra pris. men vad är det för utr i båten, hur fungerar motorer och drev, det är väldigt dyrt att utrusta en båt. Ett nytt kapell ca 30 000 och en värmare på det så drar det lätt iväg. att jämföra med så står det på blocket en välutr 32 Of med 2 st Aqad 41 290 dp för endast 410 000:-
Där får man också en liten bränsleförbrukning. Det är dock 140 000:- mer pengar men jämför lite och kolla utr och skick. Oavsett så är det en underbar båt. Lycka till.
Mvh Anders 32 Of

http://www.blocket.se/vi/13941107.htm?ca=15_s

2007-11-24 09:08

Anders Stenborg

Jämfört med den på blocket för 410K så är denna i mycket bättre skick.

Dock så får den importeras..

Mvh Mikael

2007-11-25 10:33

Mikael Berntsson

hej michael i sommers købte jeg en oceanfarer i rimelig stand med 2 steyr motorer diesel fra 04 med volvo dp drev kun sejlet i bodensee den gav jeg 260000 dkkr med en meget fin 10 tons vogn til fra 03 det var den rigtige pris efter min mening er coronetterne lidt for højt prissat vi må jo huske det er gamle både hej

2007-11-25 19:18

Hans Ostenfeldt

Ja den med volvo ad41 på blocket er da et bedre køb..

2007-11-25 21:35

Kim Sørensen

Hej.
Man skal nok passe lidt på med at sige hvad der er det bedste køb. Jeg kender ingen af de ovennævnte både. Mange har tildens til at bedømme prisniveauet ud fra bådenes udrustning og motorer, men som Coronet entusiast må jeg sige at båden stand og originalitet er første prioritet. En Velbevaret original båd med ældre motorer kan derfor være mere værd end en omlakket og uoriginal båd med nyere motorer. Har selv været med til at renovere en Oceanfarer fra bunden, så jeg ved at motorer er en sekundær ting, mens renovering af selve båden; aptering etc. er det som virkelig kræver håndværk, arbejde og penge. Mange opgiver nok dette inden de kommer i gang og fokuserer derfor mere på motorer og udstyr. Men for mig er en båd mere værd hvis den er i original stand og uden alt mulig ekstraudstyr! Men det er alle nok ikke enige i? Det er derfor også svært at vurdere hvad den rette pris er på en bestemt båd, det afhænger af hvad køberen søger. Da Coronet har så mange år på bagen findes der jo noget for en værd smag derude!.

http://www.coronet-boats.dk/2107344

2007-11-25 21:55

Kirsten Bundgaard

Hej.
Jeg er helt uenig med Kirsten. Motorerne i en gammel båd er ikke en sekundær ting, tværtimod. nye motorer er da meget dyrere end båden. Derfor er det vigtigt, at båden bliver rigtigt prissat. Dvs. gamle benzinmotorer prissættes meget lavt, måske til nul kroner. Ud fra det kan man regne ud, hvad båden må koste.
Hilsen Peter

2007-11-26 23:03

Peter Kehlet

Det er egentlig en interessant debat i denne tråd. Kort kan man vel sige at en båd er det værd som sælgeren kan få for den. Hvis jeg skal følge Peter`s tankegang (som jeg ikke er helt uenig i) så kan det debateres. En båd 32OF uden motorer har jeg set til salg for næsten 200K (der skal nok være billigere tilbud)sæt så nye motorer i og vælger man benziner kan det vel gøres for ca. 200K og vælger man diesel bliver det endnu dyrere; en samlet pris på mere end 400K til 500K. Hvis sælgeren havde gjort dette ville det nok være vanskeligt at handle båden, for som jeg skrev før, kan jeg kun få det for den som en køber vil give. Allright, jeg kunne have valgt at sætte brugte motorer i enten benzin eller diesel, men enhver køber med respekt for sig selv vil være betænksom ved brugte motorer. Så hvad enten vi kan lide det eller ej, så er både køber og sælger underlagt markedskræfterne, og det som er afgørende er at køber får den båd som hun/han synes er den rigtige til den rigtige pris. Selv på Coronetter er der store prisforskelle afhængig af, hvor i Europa den købes, men en hjemtransport fra sydeuropa på en lastbil, koster mange penge. Jeg købte min 32OF i tyskland for under 200K, men den er absolut heller ikke noget udstillingseksemplar, men den glæder mig hver gang jeg sejler og jeg nyder at tænke på at forskellen fra den pris jeg gav og til den almindelige markedspris, kan jeg købe meget benzin til mine gamle B 30 motorer, og skulle en af motorerne brække sig, kan jeg købe en anden ret billigt. Derudover er jeg overbevist om at klubbens store arbejde og den aktivitet som udvises, er med til at holde prisen oppe, på vore både.

2007-11-26 23:48

Preben Christensen

För att ge lite fakta till diskusionen så kan jag delge mina kostnader.
Jag anser att kostnaden för motorer måste väga tungt vid köp. Jag köpte min 32OF hösten 2006 med 2st VP AQ170 som direkt lyftes ur båten. Jag betalade 255000SEK för båten och de nya motorerna kostade 150000SEK/st (Lombardini 200hk Diesel). Räknar jag med lite övrigt för installationen så är nog totala kostnaden båt + motorer uppe i ca 570000SEK. De gamla motorerna såldes för ca 10000SEK/st. Nu i höst har ett nytt kapell tillkommit till en kostnad av 26000SEK. Just nu är alltså prislappen uppe i ca 600000SEK.

2007-11-27 08:47

Alvar Möller

Tak til Alvar for disse oplysninger. En 32OF til 600000SEK (ca.480000Dkk) vil ikke være en af de hurtigst sælgende, hvis man ønsker det. Da mange priser i det nordlige Europa ligger mellem 300000 til 400000 Dkk (400000dkk = 498000sek). Hvis Alvars båd skulle sælges til ca. 500000 sek måtte den i indkøb ikke have kostet mere end 155000sek, og det er en lidt skræmmende tanke, ik. Så Peter, hvis motorerne værdisættes til 0 dkk eller meget lavt nærmer vi os en handelspris i DK, på 100000 eller måske lavere. Hvor er jeg glad for markedskræfternes frie spil.

2007-11-27 09:32

Preben Christensen

Jag håller med dig Preben. Det är däremot så att flera ägare av motorbåtar tycker det är "billigt" med 600000SEK för en så stor båt med fabriksnya bränslesnåla dieslar. Men lättsålt är det nog inte då det ju är mycket pengar.

2007-11-27 09:39

Alvar Möller

Hej
Jeg købte i maj i år en 24 Cabin, med nogle mangler i cockpitapteringen, man havde savet i apteringen, for at få den gamle motor ud, det er dog muligt at udbedre "mishandlingen", men ellers er båden i nogenlunde god stand, bortset fra at den trængte til en kraftig polering, med sandpapir (korn 800 og 1500), robbing og polish. Motoren var en smadret Mercruiser (Chevrolet) 165 hk, drevet har jeg aldrig set. Købspris 30.000 dkr. Pris for motorinstallation (fabriksny VW-marine 225-6, og ditto Bravo one X drev) løber op i over 200.000 dkr. Så har jeg endda gjort nogle rigtig gode indkøb. Så det bliver svært for mig at holde min investering hjemme, ved et salg. Jeg håber istedet, at vi får glæde af den skønne båd til sommer, til fisketuren, vandskisport og ferieturen. Iøvrigt oplever jeg, at folk spontant stopper op, for at få en snak om Coronet, som mange kender fra "gamle dage". Man skal regne med meget "snakketid", når man er i gang med sådan et projekt.
Det er en del af charmen.
Mvh
Peter

2007-11-27 19:12

Peter Kehlet

Den här diskussionen är mer än 5 år gammal. Vänligen starta en ny diskussion om du vill fråga något.

Desktop layout

© Copyright 2025 - Coronet Yacht Club - All rights reserved

Friskrivningsklausul | Om Coronet Yacht Club | Om cookies